Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wraz z początkiem bieżącego roku, przedsiębiorcy powinni umożliwić klientom przynajmniej jedną, dowolną metodę płatności bezgotówkowej. Płatności bezgotówkowe można z powodzeniem przyjmować podczas korzystania z własnego smartfona lub tabletu.
Do tego, aby urządzenie stało się mobilnym terminalem wystarczy aplikacja służąca do przyjmowania płatności – SoftPOS. Rozwiązanie umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą urządzenia, na którym zostanie zainstalowana. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorcy nie muszą posiadać osobnego terminala, by wszystkie transakcje elektroniczne były obsługiwane na takich samych zasadach i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Korzystanie z SoftPOS jest bezpieczne i nie wiąże się z ograniczeniami dla klienta. Może on zapłacić za zakupy czy usługi dowolnym instrumentem – telefonem, zegarkiem czy kartą. Każda transakcja powyżej kwoty 100 zł wymaga wpisania kodu PIN. Po zakończeniu operacji klient – na życzenie – otrzymuje potwierdzenie w formie elektronicznej.
Wspomnijmy jeszcze o korzyściach SoftPOS. Aplikacje zastępuje terminal, więc nie ma potrzeby posiadania dodatkowego urządzenia w firmie. Dodatkowo – podobnie jak terminal przenośny – SoftPOS pozwala przyjmować płatności niezależnie od pory oraz miejsca. Można go zatem zabrać ze sobą chociażby na spotkanie biznesowe czy konferencję. Urządzenie sprawdzi się przede wszystkim w „mobilnych” zawodach wymagających kontaktu z klientem np. usługach świadczonych w domu klienta.