bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
MF chce ściślejszych regulacji reklam kredytów konsumenckich

MF chce ściślejszych regulacji reklam kredytów konsumenckich

Dodano: 2016-09-23

Ministerstwo Finansów od kilku miesięcy pracuje nad ustawą o kredycie hipotecznym. W ostatnim czasie prace nabrały tempa. Ministerstwo przy okazji chce także uregulować kwestie reklamy kredytów konsumenckich i pożyczek. Właśnie ten ostatni aspekt budzi najwięcej sprzeciwów branży – informuje Dziennik Gazeta Prawna.

MF nie godzi się na obecny sposób informowania konsumentów w przekazach reklamowych o ważnych wskaźnikach dotyczących kwestii finansowych promowanego produktu. Na razie w tym zakresie dość intensywnie działał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnim czasie ukarał m.in. Alior Bank i instytucję pożyczkową Kredyty-Chwilówki. O obu przypadkach informowaliśmy na łamach beinsured w artykułach: UOKiK ukarał Alior Bank, UOKiK wydał decyzję w sprawie praktyk pośrednika finansowego Kredyty-Chwilówki.

Artykuły powiązane

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...