bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
MF chce ściślejszych regulacji reklam kredytów konsumenckich

MF chce ściślejszych regulacji reklam kredytów konsumenckich

Dodano: 2016-09-23

Ministerstwo Finansów od kilku miesięcy pracuje nad ustawą o kredycie hipotecznym. W ostatnim czasie prace nabrały tempa. Ministerstwo przy okazji chce także uregulować kwestie reklamy kredytów konsumenckich i pożyczek. Właśnie ten ostatni aspekt budzi najwięcej sprzeciwów branży – informuje Dziennik Gazeta Prawna.

MF nie godzi się na obecny sposób informowania konsumentów w przekazach reklamowych o ważnych wskaźnikach dotyczących kwestii finansowych promowanego produktu. Na razie w tym zakresie dość intensywnie działał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnim czasie ukarał m.in. Alior Bank i instytucję pożyczkową Kredyty-Chwilówki. O obu przypadkach informowaliśmy na łamach beinsured w artykułach: UOKiK ukarał Alior Bank, UOKiK wydał decyzję w sprawie praktyk pośrednika finansowego Kredyty-Chwilówki.

Artykuły powiązane

Odszkodowanie się należy pomimo, że ubezpieczający skłamał

Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w swojej opinii z dnia 27 czerwca 2024 r. (sygn. C-236/23) s...

Łatwiejsza transgraniczna współpraca między organami nadzoru w przypadku zmiany siedziby zakładu ubezpieczeń

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) postanowił uzupełnić swoją decyzję z...