bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Kto powinien uczestniczyć w likwidacji szkody? Klienci uważają, że ich ubezpieczyciele

Kto powinien uczestniczyć w likwidacji szkody? Klienci uważają, że ich ubezpieczyciele

Dodano: 2016-03-11
Publikator: Gothaer, Liberty Ubezpieczenia

Takie wnioski napływają z analizy wyników badań kierowców zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie kilku towarzystw ubezpieczeniowych.

Znacząca grupa ankietowanych (80%) stwierdziła, że przy likwidacji szkody powinien uczestniczyć ich zakład ubezpieczeń, nawet jeśli sprawcą wypadku była strona przeciwna. Popularność takiej opinii zwiększa się wraz z wiekiem i doświadczeniem kierowców. Pomocy ze strony własnego ubezpieczyciela oczekuje blisko co 9. osoba z przedziału wiekowego 45-55 lat.

Poszkodowani w wypadkach i stłuczkach spowodowanych nie ze swojej winy wskazali, że przy likwidacji szkody najwięcej problemów sprawiało im załatwienie kwestii formalnych (takiej odpowiedzi udzieliło 42% badanych), skontaktowanie się z własnym ubezpieczycielem (36%). Badani wspominali także kłopoty spowodowane brakiem pewności do co wypłaty odszkodowania. Narzekali na niską jakość komunikacji z ubezpieczycielem sprawcy kolizji – niechęć do udzielania informacji i pomocy w objaśnieniu procesu likwidacji szkody.

Odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby kierowców miał być system Bezpośredniej Likwidacji Szkody (BLS). Do tej pory wprowadziło go osiem instytucji ubezpieczeniowych. BLS w miejsce taniego OC stawia kompleksową obsługę powypadkową swoich klientów. Jak wynika z badań, pomysł spotkał się z przychylnością konsumentów. Blisko połowa ankietowanych zadeklarowała, że przy wyborze ubezpieczyciela OC będzie sprawdzała, czy posiada on w swojej ofercie BLS. Z drugiej strony 70% ankietowanych odpowiedziało, że nie wie, czy ich aktualny ubezpieczyciel oferuje Bezpośrednią Likwidację Szkód.

W grupie klientów z wykupioną polisą OC z usługą Bezpośredniej Likwidacji Szkód, 80% osób odpowiedziało, że są zadowoleni z dokonanego wyboru. Statystyki towarzystw ubezpieczeniowych pokazują także, że polisy z BLS są dużo częściej odnawiane niż w przypadku innych produktów ubezpieczeń komunikacyjnych.

 

Na podstawie badań zrealizowanych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie od: Liberty Ubezpieczenia i Gothaer TU SA. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2015 r. techniką CAWI na próbie 741 właścicieli pojazdów w wieku powyżej 18. roku życia, decydujących o wyborze ubezpieczenia samochodowego.

Artykuły powiązane

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 1

  Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących d...

Osobiste Konta Inwestycyjne (OKI): 100 tys. zł rocznie bez podatku

Rząd planuje wprowadzenie Osobistych Kont Inwestycyjnych (OKI), które pozwolą inwestować do 100 000 zł rocznie bez poda...

Zmiany na rynku kryptowalut

Rada Ministrów przyjęła nowy projekt ustawy o rynku kryptoaktywów, przygotowanym przez Ministerstwo Finansów. Przepisy t...