Michał Krupiński, Prezes PZU, gościł w poniedziałkowym programie „Sygnału dnia” emitowanym na antenie Programu 1 Polskiego Radia. Krupiński w rozmowie z red. Piotrem Goćkiem przedstawił główne założenia nowej strategii ubezpieczyciela, a także odniósł się do ostatnich doniesień medialnych dotyczących spółki.
Celem nowej strategii PZU jest dostarczanie klientom tańszych i lepszych, bardziej innowacyjnych produktów ubezpieczeniowych oraz szybsze i sprawniejsze wypłacanie odszkodowań. Krupiński chce, aby PZU był „firmą, której ufają miliony Polaków, która jest wspierana przez polskie państwo i która płaci odszkodowania w sposób najlepszy na rynku.”
Strategia PZU ma być oparta na trzech filarach: oszczędności po stronie PZU, wzrost, innowacyjność. Oszczędności ubezpieczyciela mają być realizowane poprzez redukcję zbędnych procesów i kosztów obcych. Jak powiedział Krupiński, audyt, który przeprowadził po poprzednikach, pokazał, że firma wydawała za dużo na procesy związane z informatyzacją, czy „na różnego rodzaju projekty, z których nic nie zostało”. A zatem, Prezes PZU oszczędzanie chce zacząć od usprawnienia wewnętrznego zarządzania spółką. „Uważam, że jest bardzo duży potencjał, by firma mniej wydawała na rzeczy mniej potrzebne, przez co będzie w stanie proponować tańsze produkty klientom” – wyjaśnił gość radiowej Jedynki.