bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Konsekwencje niedostosowania umów do nowych przepisów dotyczących konsumentyzacji

Konsekwencje niedostosowania umów do nowych przepisów dotyczących konsumentyzacji

Dodano: 2021-02-07

Począwszy od 1 stycznia 2021 r. klauzule abuzywne powinny przestać kojarzyć się wyłącznie z obrotem konsumenckim i umowami B2C. Wynika to z faktu, że od tego dnia zaczęły obowiązywać nowe przepisy, zgodnie z którymi przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie zawierający umowę niezwiązaną z ich działalnością zawodową uzyskali możliwość korzystania z ochrony w zakresie klauzul abuzywnych, która dotychczas była zarezerwowana wyłącznie dla konsumentów.

Artykuły powiązane

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy

Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...