Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał oświadczenie o wszczęciu postępowania wobec firmy stosującej marketing bezpośredni, w związku z podejrzeniem braku wymaganych zgód na bezpośredni kontakt z klientami (komunikat prasowy z 19 listopada 2018 r.). Urząd kwestionuje możliwość inicjowania rozmów telefonicznych z klientami w celu reklamowania swoich usług przez przedsiębiorców, bez uzyskania uprzednio zgody klienta na taki kontakt. Zgodnie bowiem z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
Artykuły powiązane
Niedostosowanie prędkości jako rażące niedbalstwo – ważne orzeczenie SN
Sąd Najwyższy uznał, że rażące niedbalstwo może prowadzić do utraty prawa do świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego. W te...
Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...
ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...