bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Koniec działalności call center?

Koniec działalności call center?

Dodano: 2018-11-20

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał oświadczenie o wszczęciu postępowania wobec firmy stosującej marketing bezpośredni, w związku z podejrzeniem braku wymaganych zgód na bezpośredni kontakt z klientami (komunikat prasowy z 19 listopada 2018 r.). Urząd kwestionuje możliwość inicjowania rozmów telefonicznych z klientami w celu reklamowania swoich usług przez przedsiębiorców, bez uzyskania uprzednio zgody klienta na taki kontakt. Zgodnie bowiem z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

Artykuły powiązane

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...

Sąd w Koszalinie – umowy z funduszami kapitałowymi mogą być nieważne

Produkty oferowane przez firmy ubezpieczeniowe, które są powiązane z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi, mogą w p...

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...