„Agent ubezpieczeniowy, to osoba, z którą klienci najchętniej kontaktują się w przypadku pytań związanych z polisą” – takie wnioski nasuwają się z analizy wyników badania dotyczącego preferowanych sposobów kontaktu z ubezpieczycielem, zleconych przez Bacca.
Co 2. osoba uczestnicząca w badaniu (49 proc.) wskazała, że najchętniej skontaktowałaby się „idąc lub dzwoniąc do swojego agenta ubezpieczeniowego”. Na kolejnym miejscu znalazł się kanał telefoniczny lub samodzielny kontakt z infolinią, 28 proc. respondentów. 13 proc. badanych wybrałoby kontakt mailowy. Najmniej wskazań uzyskały odpowiedzi: „szukałbym rozwiązania problemu na moim koncie samoobsługowym”, „poprzez chat internetowy z pracownikiem ubezpieczyciela”, „poprzez media społecznościowe np. facebook, twitter”.
– Agent ubezpieczeniowy jest darzony dużym zaufaniem przez klientów. Wszelkie problemy lub wątpliwości związane z polisą najpierw są konsultowane właśnie z nim. Obserwujemy, że aby sprawniej zarządzać relacjami ze swoimi klientami, agenci coraz częściej korzystają z innowacyjnych rozwiązań IT – powiedział Cezary Świerszcz, prezes Bacca.
Badanie zrealizowało IBRiS na zlecenie Bacca w lutym 2016 r., na ogólnopolskiej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację ogółu mieszkańców Polski (dane wg GUS).