bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Klienci wybierają kontakt z agentem ubezpieczeniowym

Klienci wybierają kontakt z agentem ubezpieczeniowym

Dodano: 2016-06-08
Publikator: Bacca

„Agent ubezpieczeniowy, to osoba, z którą klienci najchętniej kontaktują się w przypadku pytań związanych z polisą” – takie wnioski nasuwają się z analizy wyników badania dotyczącego preferowanych sposobów kontaktu z ubezpieczycielem, zleconych przez Bacca.

Co 2. osoba uczestnicząca w badaniu (49 proc.) wskazała, że najchętniej skontaktowałaby się „idąc lub dzwoniąc do swojego agenta ubezpieczeniowego”. Na kolejnym miejscu znalazł się kanał telefoniczny lub samodzielny kontakt z infolinią, 28 proc. respondentów. 13 proc. badanych wybrałoby kontakt mailowy. Najmniej wskazań uzyskały odpowiedzi: „szukałbym rozwiązania problemu na moim koncie samoobsługowym”, „poprzez chat internetowy z pracownikiem ubezpieczyciela”, „poprzez media społecznościowe np. facebook, twitter”.

– Agent ubezpieczeniowy jest darzony dużym zaufaniem przez klientów. Wszelkie problemy lub wątpliwości związane z polisą najpierw są konsultowane właśnie z nim. Obserwujemy, że aby sprawniej zarządzać relacjami ze swoimi klientami, agenci coraz częściej korzystają z innowacyjnych rozwiązań IT – powiedział Cezary Świerszcz, prezes Bacca.

Badanie zrealizowało IBRiS na zlecenie Bacca w lutym 2016 r., na ogólnopolskiej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację ogółu mieszkańców Polski (dane wg GUS).

Artykuły powiązane

Nowa era ochrony – DFG zwiększa bezpieczeństwo zakupu mieszkań i domów od deweloperów

Zakup mieszkania lub domu na podstawie umowy deweloperskiej zawartej po 2 lipca 2024 roku będzie objęty ochroną De...

Fikcyjne samozatrudnienie pod lupą organów podatkowych

Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) w interpretacji z 12 czerwca 2024 r. (sygn. DKP3.8082.10.2023) uznał, że z...

Umowa ubezpieczenia nie zawsze gwarantuje wypłatę odszkodowania – wyrok SN

Sąd Najwyższy w wyroku z 24 czerwca 2024 r. (sygn. akt I CSK 1396/23) orzekł, że nieprzestrzeganie działań prewe...