bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Klienci wybierają kontakt z agentem ubezpieczeniowym

Klienci wybierają kontakt z agentem ubezpieczeniowym

Dodano: 2016-06-08
Publikator: Bacca

„Agent ubezpieczeniowy, to osoba, z którą klienci najchętniej kontaktują się w przypadku pytań związanych z polisą” – takie wnioski nasuwają się z analizy wyników badania dotyczącego preferowanych sposobów kontaktu z ubezpieczycielem, zleconych przez Bacca.

Co 2. osoba uczestnicząca w badaniu (49 proc.) wskazała, że najchętniej skontaktowałaby się „idąc lub dzwoniąc do swojego agenta ubezpieczeniowego”. Na kolejnym miejscu znalazł się kanał telefoniczny lub samodzielny kontakt z infolinią, 28 proc. respondentów. 13 proc. badanych wybrałoby kontakt mailowy. Najmniej wskazań uzyskały odpowiedzi: „szukałbym rozwiązania problemu na moim koncie samoobsługowym”, „poprzez chat internetowy z pracownikiem ubezpieczyciela”, „poprzez media społecznościowe np. facebook, twitter”.

– Agent ubezpieczeniowy jest darzony dużym zaufaniem przez klientów. Wszelkie problemy lub wątpliwości związane z polisą najpierw są konsultowane właśnie z nim. Obserwujemy, że aby sprawniej zarządzać relacjami ze swoimi klientami, agenci coraz częściej korzystają z innowacyjnych rozwiązań IT – powiedział Cezary Świerszcz, prezes Bacca.

Badanie zrealizowało IBRiS na zlecenie Bacca w lutym 2016 r., na ogólnopolskiej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację ogółu mieszkańców Polski (dane wg GUS).

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...