Polski Instytut Ekonomiczny zbadał postawy polskich przedsiębiorców wobec produktów ubezpieczeniowych. Wynika z nich, że jedynie 49% spółek posiada ochronę ubezpieczeniową. Najpopularniejsze są ubezpieczenia od kradzieży, włamania i rabunku. Co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów lub usług, a jednie 17,4% korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych.
Artykuły powiązane

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...