Innowacje technologiczne dopiero powoli wkraczają do branży ubezpieczeniowej, podczas gdy bankowość jest już na etapie zaawansowanej rewolucji digitalowej. Wydaje się, że ubezpieczenia wciąż pozostają na etapie Lloyds’a. Dopiero teraz insurtechy mogą całkowicie zmienić ubezpieczenia i dotychczasowe modele biznesowe zakładów ubezpieczeń.
Innowacyjne podejście do biznesu ubezpieczeniowego już można obserwować na podstawie nowych rozwiązań wdrażanych do tej branży, szczególnie w zakresie relacji z klientami, sprzedaży, projektowania nowych produktów czy zarządzania ryzykiem. Lemonade dokonuje oceny wniosku o wypłatę odszkodowania w przeciągu kilku sekund, a japoński zakład ubezpieczeń Fukoku Mutual zastąpił pracowników działu rozpatrywania wniosków o odszkodowania robotami. Z kolei we Włoszech 17% polis OC jest ze składką szacowaną na podstawie danych telematycznych. Natomiast na Florydzie po uderzeniu huraganu Irma za pomocą dronów dokonywano oględzin zniszczonych terenów.