W dniu 4 października 2016 r., podczas II Kongresu Pośrednictwa Finansowego w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia „Laurów Pośredników”. Zwycięzcami pierwszej edycji konkursu zostali: Alior Bank, Grupa Warta oraz Aasa Polska.
Przede wszystkim instytucje zostały oceniane za standardy współpracy z pośrednikami oraz sprawność, przejrzystość i przewidywalność procesu sprzedaży produktu.
– Kierując się głosami firm zrzeszonych w KPF nagrodziliśmy tych partnerów, którzy dokładają szczególnych starań we współpracy z firmami pośrednictwa finansowego – mówi Artur Nowak-Gocławski z ANG, przewodniczący Kapituły Konkursu. – Partnerskie, przejrzyste i efektywne zasady współpracy oraz regularna komunikacja są dziś bowiem podstawą relacji pośredników finansowych i instytucji finansowych, z którymi pośrednicy na co dzień współpracują.
Pierwsze miejsce za wysokie standardy współpracy z pośrednikami finansowymi w zakresie sprzedaży kredytów hipotecznych otrzymał Alior Bank. Laureatami w tej kategorii został również ING Bank Śląski (II miejsce) oraz Euro Bank (III miejsce).
W kategorii Bank – Kredyty Gotówkowe, podobnie jak w poprzedniej, pierwsze miejsce zajął Alior Bank. Na kolejnych miejscach uplasowali się NEST Bank (II miejsce) oraz Deutsche Bank Polska S.A. (III miejsce).
Najlepszym ubezpieczycielem okazała się Grupa Warta. W kategorii towarzystwo ubezpieczeń nagrodzono również PZU (II miejsce) oraz GOTHAER TU (III miejsce).
Zwycięzcami w kategorii Instytucja finansowa zostali: I miejsce: Aasa Polska S.A, II miejsce: OPTIMA Sp. z o.o. oraz III miejsce: Hapi Pożyczki (IPF Polska Sp. z o.o.).
– Celem organizowanego przez nas po raz pierwszy konkursu, nakierowanego na wyróżnienie instytucji finansowych za standardy współpracy z pośrednikami, było przyczynienie się do wzrostu świadomości w zakresie praktycznego znaczenia etycznych zachowań w tej branży dla rozwoju wzajemnej współpracy. Z przyjemnością będziemy kontynuować tę inicjatywę w przyszłości, promując etyczne zasady współpracy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku finansowym, a także dążąc do poprawy wizerunku i zaufania do tego sektora – podsumowuje Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF.