bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Grupa Europa: 900 mln zł przypisu po I poł. 2017 r. 

Grupa Europa: 900 mln zł przypisu po I poł. 2017 r. 

Dodano: 2017-10-08

Grupa Europa opublikowała wyniki finansowe za pierwszą połowę 2017 r. Od stycznia spółki zebrały łącznie 900 mln zł przypisu składki, o 14 proc. więcej niż w zeszłym roku. 

Spółka majątkowa Grupy Europa zebrała w analizowanym okresie 200 mln zł przypisu, co oznacza wzrost o 13 proc. względem I poł. 2016 r. Z kolei towarzystwo ubezpieczeń na życie zebrało 700 mln zł składki brutto, co stanowi wynik lepszy od ubiegłorocznego o 15 proc.

Jak podaje ubezpieczyciel, od początku roku widoczny jest wzrost sprzedaży produktów dla małych i średnich przedsiębiorców, z których zakład ubezpieczeń uzyskał w I poł. 2017 r. 150 mln zł przypisu. – Doceniamy znaczenie tej linii biznesowej. Dlatego od kilku miesięcy pracujemy nad nowymi, kompleksowymi produktami dla sektora MSP, które będą mogły być sprzedawane w cyfrowy sposób. Wkrótce będziemy gotowi do tego, by zaprezentować je naszym partnerom bankowym i klientom – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Ponadto, z danych majątkowego towarzystwa ubezpieczeń wynika, że strategia dywersyfikacji biznesu przynosi efekty. Aż 40 mln zł składki pochodziło z nowych kanałów dystrybucji niezwiązanych z branżą finansową – głównie z obszaru turystyki i affinity.

– W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy nowe projekty, nad którymi konsekwentnie pracowaliśmy od dłuższego czasu wspólnie z naszymi partnerami. Nie powiedzieliśmy w tym obszarze ostatniego słowa i cały czas szukamy nowych sposób na dotarcie do klientów z ubezpieczeniami. Nie zamierzamy jednak koncentrować się tylko na nowych inicjatywach, ale chcemy także dużą uwagę poświęcić wsparciu partnerów w dynamicznym rozwoju sprzedaży – wyjaśnia Marat Nevretdinov.

W tym roku Grupa Europa rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z programem lojalnościowym Payback (należy do niego 7,5 mln osób), za pośrednictwem aplikacji mobilnej Skycash (1,5 mln użytkowników) oraz z dwoma największymi, niezależnymi sieciami bankomatów: Euronet i Planet Cash, dysponującymi łącznie ponad 7 tys. urządzeń na terenie całego kraju. Ponadto, ubezpieczyciel nawiązał współpracę z partnerami z branży handlowej i energetycznej: siecią Lidl oraz Energą-Obrót.

Artykuły powiązane

O odszkodowaniu z OC decyduje rzeczywisty wydatek, a nie hipotetyczny kosztorys – wyrok SN

Sąd Najwyższy w uchwale z 11 września 2024 r. (sygn. akt III CZP 65/23) uznał, że odszkodowanie z OC sprawcy wypadku pow...

Analiza rynku ubezpieczeń w pierwszej połowie 2024 r.

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dane dotyczące sytuacji rynku ubezpieczeń w pierwszym półroczu 2024 r. W pierwszej...

Niemal 1,5 mln złotych kary dla spółki medycznej po ataku hakerskim

Spółka American Heart of Poland SA została ukarana prawie 1,5 mln złotych po ataku hakerskim, który ujawnił szczegółowe...