bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Bankowość
Global Retail Banking Report

Global Retail Banking Report

Dodano: 2022-05-27
Publikator: press release

The 2022 Global Retail Banking Report indicates that 95 percent of banking institution executives believe their systems are outdated. And technological capabilities do not allow them to optimize data in the context of a customer-centric growth strategy.

At the moment, retail banks do not have the tools to meet the needs of their customers across all distribution channels. This is a very common reason why customers choose a competing outlet.

As customers can switch banking providers virtually at the click of a mouse, banks should make more use of artificial intelligence for example. With modernized database management models, banks are able to gather their own customer information. This allows them to become more competitive in the area of digital marketing. Combining the last with artificial intelligence could open up new possibilities when it comes to identifying, retaining and, above all, engaging customers in real time.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...