bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Bankowość
Global Retail Banking Report

Global Retail Banking Report

Dodano: 2022-05-27
Publikator: press release

The 2022 Global Retail Banking Report indicates that 95 percent of banking institution executives believe their systems are outdated. And technological capabilities do not allow them to optimize data in the context of a customer-centric growth strategy.

At the moment, retail banks do not have the tools to meet the needs of their customers across all distribution channels. This is a very common reason why customers choose a competing outlet.

As customers can switch banking providers virtually at the click of a mouse, banks should make more use of artificial intelligence for example. With modernized database management models, banks are able to gather their own customer information. This allows them to become more competitive in the area of digital marketing. Combining the last with artificial intelligence could open up new possibilities when it comes to identifying, retaining and, above all, engaging customers in real time.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...