bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie

Dodano: 2016-07-27
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

W dniu 27 lipca 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, iż Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie. Prezes Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki.

W grudniu 2014 r. zostało wszczęte postępowanie przeciwko Getin Noble Bankowi. UOKiK sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz terminy udzielania odpowiedzi. Postępowanie prowadzone przez Urząd wykazało, iż bank przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji.

– Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów – powiedział Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Getin Noble Bank zapłaci 100 zł klientom, którym nie udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014, w ramach zrekompensowania strat konsumentom. Bank zobowiązał się również do zmiany nieetycznej praktyki.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...