bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie

Dodano: 2016-07-27
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

W dniu 27 lipca 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, iż Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie. Prezes Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki.

W grudniu 2014 r. zostało wszczęte postępowanie przeciwko Getin Noble Bankowi. UOKiK sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz terminy udzielania odpowiedzi. Postępowanie prowadzone przez Urząd wykazało, iż bank przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji.

– Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów – powiedział Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Getin Noble Bank zapłaci 100 zł klientom, którym nie udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014, w ramach zrekompensowania strat konsumentom. Bank zobowiązał się również do zmiany nieetycznej praktyki.

Artykuły powiązane

Nowa era ochrony – DFG zwiększa bezpieczeństwo zakupu mieszkań i domów od deweloperów

Zakup mieszkania lub domu na podstawie umowy deweloperskiej zawartej po 2 lipca 2024 roku będzie objęty ochroną De...

Fikcyjne samozatrudnienie pod lupą organów podatkowych

Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) w interpretacji z 12 czerwca 2024 r. (sygn. DKP3.8082.10.2023) uznał, że z...

Umowa ubezpieczenia nie zawsze gwarantuje wypłatę odszkodowania – wyrok SN

Sąd Najwyższy w wyroku z 24 czerwca 2024 r. (sygn. akt I CSK 1396/23) orzekł, że nieprzestrzeganie działań prewe...