bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie

Dodano: 2016-07-27
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

W dniu 27 lipca 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, iż Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie. Prezes Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki.

W grudniu 2014 r. zostało wszczęte postępowanie przeciwko Getin Noble Bankowi. UOKiK sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz terminy udzielania odpowiedzi. Postępowanie prowadzone przez Urząd wykazało, iż bank przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji.

– Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów – powiedział Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Getin Noble Bank zapłaci 100 zł klientom, którym nie udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014, w ramach zrekompensowania strat konsumentom. Bank zobowiązał się również do zmiany nieetycznej praktyki.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...