bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Financial Ombudsman published the specimen form of complaints considered by financial entities in 2018

Financial Ombudsman published the specimen form of complaints considered by financial entities in 2018

Dodano: 2019-01-15

According to the Act concerning the complaint handling procedure by financial service providers and the Financial Ombudsman, financial entities are obliged to transmit to the Ombudsman annual reports about complaints made by their clients or legal actions brought.

The report has to include such data as:

  • number of new complaints
  • number of completed complaints with information about the institution’s decisions
  • number and value of clients’ legal actions
  • court settlements
  • valid judgments 

The report has to be given by: insurance companies, insurance brokers, agents and other financial entities. This must be done by 15th February.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...