bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Financial Ombudsman published the specimen form of complaints considered by financial entities in 2018

Financial Ombudsman published the specimen form of complaints considered by financial entities in 2018

Dodano: 2019-01-15

According to the Act concerning the complaint handling procedure by financial service providers and the Financial Ombudsman, financial entities are obliged to transmit to the Ombudsman annual reports about complaints made by their clients or legal actions brought.

The report has to include such data as:

  • number of new complaints
  • number of completed complaints with information about the institution’s decisions
  • number and value of clients’ legal actions
  • court settlements
  • valid judgments 

The report has to be given by: insurance companies, insurance brokers, agents and other financial entities. This must be done by 15th February.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...