bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Financial Ombudsman published the specimen form of complaints considered by financial entities in 2018

Financial Ombudsman published the specimen form of complaints considered by financial entities in 2018

Dodano: 2019-01-15

According to the Act concerning the complaint handling procedure by financial service providers and the Financial Ombudsman, financial entities are obliged to transmit to the Ombudsman annual reports about complaints made by their clients or legal actions brought.

The report has to include such data as:

  • number of new complaints
  • number of completed complaints with information about the institution’s decisions
  • number and value of clients’ legal actions
  • court settlements
  • valid judgments 

The report has to be given by: insurance companies, insurance brokers, agents and other financial entities. This must be done by 15th February.

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...