bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Financial Ombudsman: number of complaints against Gefion Insurance A/S increases

Financial Ombudsman: number of complaints against Gefion Insurance A/S increases

Dodano: 2019-02-19
Publikator: Financial Ombudsman

The number of complaints against Gefion Insurance A/S lodged to the Financial Ombudsman have increased and so the Ombudsman has decided to inform the Financial Supervision Authority.

According to a press release, the Financial Ombudsman organized the meeting with Gefion Insurance A/S. The watchdog’s representatives identified problems and requested that appropriate action be taken to decrease the number of clients’ complaints.

“We have not perceived any improvement in spite of the company’s declarations. Quite the opposite, the number of requests for the Financial Ombudsman’s intervention has constantly increased”, said Krystyna Krawczyk, director of the insurance and pension markets‘ client department in the Financial Ombudsman Office.

In the first half of 2018 the Financial Ombudsman received 82 motions. According to the initial data in the whole year their number will amount to 183. Most of them relate to MTPL insurance.

 

Artykuły powiązane

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy

Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...