ERGO Hestia dołączyła do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Inicjatywa ta na celu ma promowanie najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami.
Inicjatorem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży były instytucje finansowe: Grupa ANG (kiedyś ANG Spółdzielnia), Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Audytorem projektu jest firma KPMG. Gospodarzem jest Federacja Konsumentów.
– Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży tworzy ramy odpowiedzialności firm z branży finansowej wobec odbiorców jej produktów. Dla konsumenta to swoista rekomendacja spółek, które budując ofertę produktów finansowych, kierują się przede wszystkim odpowiedzialnością za swoich klientów. Więcej, mają świadomość, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej bardzo często jest długoterminowe i dotyczy nie tylko jego, ale także całej rodziny. Dlatego Sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży nie może zostać każdy. By dołączyć do tego elitarnego grona Grupa ERGO Hestia musiała pomyślnie przejść audyt, gdzie weryfikacji zostało poddanych ponad 100 wskaźników, w tym zasady i reguły, którymi towarzystwo ubezpieczeń kieruje się w codziennej pracy z klientami, ale nie tylko. Sprawdzono między innymi ofertę produktową i jej dostosowanie do tego, by była dostępna dla każdego – powiedział Kamil Pluskwa-Dąbrowski z Federacji Konsumentów.
Deklaracja zawiera ponad 100 wskaźników, dotyka 9 kluczowych obszarów zarządzania odpowiedzialną sprzedażą instytucji finansowych. Cechuje się ona prostotą i przejrzystością produktów finansowych, dopasowaniem do potrzeb klienta. Szczególne znaczenie w Deklaracji ma dialog z konsumentami, ich edukacja oraz godziwość cen.