Europejski Organ Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) dokonał aktualizacji Decyzji o współpracy z organami nadzoru nad sektorem ubezpieczeniowym. Zmiany mają na celu wzmocnienie współpracy między organami w zakresie sprawowania nadzoru nad działalnością transgraniczną.
Wprowadzone zmiany polegają na rozszerzeniu wymogów informacyjnych dla organów nadzoru. Będą musieli powiadamiać:
- o zamiarze wydania zezwolenia przedsiębiorstwu prowadzącemu działalność transgraniczną,
- w przypadku gdy przedsiębiorca prowadzący działalność transgraniczną wykazuje pogarszające się warunki finansowe lub
- gdy zaczną występować inne rodzaje ryzyka, które mogą mieć skutki transgraniczne oraz w przypadku poważnych i uzasadnionych obaw dotyczących ochrony konsumentów.
Także EIOPA ma mieć bardziej aktywną rolę w zakresie wymiany informacji – w tym celu powstanie specjalna platforma współpracy, zarządzana przez urząd i krajowe organy nadzoru.
Nowa decyzja weszła w życie z dniem 1 lipca 2021 r.