In September, the President of the Office of Competition and Consumer Protection initiated proceedings against Netia. Based on both consumer complaints and the analysis of sales calls, the Office concluded that Netia may have been presenting its offer by telephone to persons who had not expressed their consent for being contacted for these purposes, with the company using databases obtained from third parties in order to reach potential customers. In many cases, the company makes an attempt to persuade the consumer to grant their consent during the initial sales call.
Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć
Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...