In September, the President of the Office of Competition and Consumer Protection initiated proceedings against Netia. Based on both consumer complaints and the analysis of sales calls, the Office concluded that Netia may have been presenting its offer by telephone to persons who had not expressed their consent for being contacted for these purposes, with the company using databases obtained from third parties in order to reach potential customers. In many cases, the company makes an attempt to persuade the consumer to grant their consent during the initial sales call.
Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień
Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane
Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...