Nowelizacja ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, potocznie zwana tarczą antykryzysową, wprowadziła wyczekiwane zmiany, które mają na celu usprawnienie funkcjonowania spółek handlowych w czasie epidemii, wynikające przede wszystkim z utrudnień w bezpośredniej komunikacji. Zmiany dotyczą m. in. zdalnego sposobu odbywania posiedzeń oraz podejmowania uchwał przez organy zarządzające oraz nadzorcze w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkach akcyjnych, a także zdalnego odbywania zgromadzeń. Co istotne także, odroczone zostały terminy na wykonanie obowiązków sprawozdawczych przez spółki.
Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień
Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane
Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...