Nowelizacja ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, potocznie zwana tarczą antykryzysową, wprowadziła wyczekiwane zmiany, które mają na celu usprawnienie funkcjonowania spółek handlowych w czasie epidemii, wynikające przede wszystkim z utrudnień w bezpośredniej komunikacji. Zmiany dotyczą m. in. zdalnego sposobu odbywania posiedzeń oraz podejmowania uchwał przez organy zarządzające oraz nadzorcze w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkach akcyjnych, a także zdalnego odbywania zgromadzeń. Co istotne także, odroczone zostały terminy na wykonanie obowiązków sprawozdawczych przez spółki.
Artykuły powiązane

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy
Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania
RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.
Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...