bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Czatbot służy pomocą w PZU

Czatbot służy pomocą w PZU

Dodano: 2021-09-16
Publikator: informacja prasowa

PZU przetestowało na swoich pracownikach czatbota. W okresie pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tys. zapytań w rozmowach z 5 tys. pracowników.

Trwający od stycznia bieżącego roku pilotaż zakończył się sukcesem, dlatego czatbot testowany jest teraz w innych obszarach.

– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – żartuje Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych, i tłumaczy, że wirtualny asystent służy pomocą pracownikom PZU, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej. 

Czatbot wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji, konkretniej uczenia maszynowego. Dzięki temu, z każdym pytaniem lepiej rozumie jego znaczenie, co pozwala przygotowywać mu coraz precyzyjniejsze odpowiedzi. Z jakości obsługi czatbota zadowolonych było ¾ pracowników PZU.

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...