bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Czatbot służy pomocą w PZU

Czatbot służy pomocą w PZU

Dodano: 2021-09-16
Publikator: informacja prasowa

PZU przetestowało na swoich pracownikach czatbota. W okresie pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tys. zapytań w rozmowach z 5 tys. pracowników.

Trwający od stycznia bieżącego roku pilotaż zakończył się sukcesem, dlatego czatbot testowany jest teraz w innych obszarach.

– Potwierdzamy, że nasz czatbot zakończył okres próbny i już na stałe dołączył do PZU – żartuje Anna Oszczepalińska, dyrektor Centrum Operacji Pracowniczych, i tłumaczy, że wirtualny asystent służy pomocą pracownikom PZU, którzy szukają odpowiedzi na pytania związane z urlopami, zasiłkami, benefitami czy pracowniczym programem emerytalnym, zagadnieniami związanymi z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, rozliczeniami PIT, krwiodawstwem czy kwestiami wynikającymi z sytuacji pandemicznej. 

Czatbot wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji, konkretniej uczenia maszynowego. Dzięki temu, z każdym pytaniem lepiej rozumie jego znaczenie, co pozwala przygotowywać mu coraz precyzyjniejsze odpowiedzi. Z jakości obsługi czatbota zadowolonych było ¾ pracowników PZU.

Artykuły powiązane

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Ubezpieczenie OC pracowników i członków zarządu nie jest kosztem spółki

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 23 lipca 2025 r. (sygn. akt II FSK 1402/22) orzekł, że składki na ube...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 1

  Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących d...