bg
Chcę wiedzieć o...

Czarna Perła

Dodano: 2022-05-24
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą CGA Invest. Firma zrealizowała i sprzedawała lokale w condohotelu Czarna Perła w Siennej.

Wątpliwości UOKiK odnośnie oferowanego nabycia lokalu w inwestycji Czarna Perła wzbudziło kilka kwestii. Pierwszą z nich jest informowanie o bezpieczeństwie inwestycji. W materiałach reklamowych znalazły się zwroty – np. „Pewność i rentowność inwestycji”. Spółka nie stosowała jednak żadnych środków ochrony wpłat nabywców, zatem inwestycja była obarczona podwyższonym poziomem ryzyka. Dodatkowo prezes UOKiK zwrócił uwagę na nieprzekazywanie istotnych wiadomości odnośnie modelu finansowania. Pojawiały się także mylne informacje w kontekście wysokości zysków oraz częstotliwości ich uzyskiwania. Rozpowszechniano materiały promocyjne, które zawierały deklarację większych i częściej wypłacanych zysków niż wynikało to z wzorców, które wykorzystywano podczas zawierania umów. Wskazano także na nieprawdziwe informacje dotyczące firmy, która miała zawrzeć umowę najmu z konsumentem.

Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK – „Nieinformowanie konsumentów o tak istotnych aspektach jak finansowanie inwestycji w całości z ich środków czy też mniejszych korzyściach finansowych mogło wpłynąć na decyzję dotyczącą zawarcia umowy. Być może konsumenci nie zrobiliby tego, gdyby dostali rzetelne i prawdziwe informacje o inwestycji”.

Spółka zobowiązała się do zmiany praktyk oraz rekompensaty skutków swoich działań w stosunku do konsumentów.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...