Minął rok od uruchomienia w Compensie własnej usługi assistance komunikacyjnego we współpracy z VIG Assistance. W związku z rocznicą towarzystwo postanowiło podsumować 12 miesięcy nowego sposobu realizowania usług pomocowych.
Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. prowadziło w lipcu i sierpniu ubiegłego roku pilotażowy program własnego assistance. We wrześniu 2016 r. zakład ubezpieczeń rozpoczął w tym zakresie stałą współpracę z VIG Assistance – jednostką odpowiedzialną za usługi pomocowe w polskim oddziale Grupy VIG. W ramach oferowanych przez Compensę usług pomocowych, ubezpieczeni mogą korzystać ze wsparcia 345 firm, które dysponują ponad 1,8 tys. pojazdami holowniczymi.
W pierwszych 12 miesiącach od uruchomienia swojego assistance towarzystwo zrealizowało 39,9 tys. interwencji. Najwięcej z nich obejmowało: holowanie pojazdu (16,8 tys., 42%), udzielanie informacji dotyczących m.in. warsztatów samochodowych, pomocy drogowej, organizacji wyjazdu lub udostępnianie pojazdu zastępczego z assistance i OC (9 tys., 23%) oraz wykonywanie prac naprawczych na miejscu zdarzenia (4,7 tys., 12%).
– Assistance to pakiet nieraz nawet kilkunastu różnych usług, ale ze statystyk wyraźnie wynika, że kierowcy zdecydowanie najczęściej korzystają z holowania i pojazdów zastępczych. Nic więc dziwnego, że to właśnie na te usługi klienci zwracają w największym stopniu uwagę podczas wyboru ubezpieczenia. Jesteśmy coraz częściej pytani o zasięg holowania, możliwość transportu uszkodzonego pojazdu nie tylko do najbliższego warsztatu, ale też do wskazanego miejsca, a także o zasady korzystania z auta zastępczego – podsumowuje Michał Makarczyk, Dyrektor Likwidacji Szkód w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Dodatkowo na potrzeby realizowania usług assistance Compensa wykorzystuje nowoczesne technologie, m.in. geolokalizację pomocy drogowej (czytaj więcej: Holowanie najważniejszym elementem assistance dla kierowców).