CDM Pekao – jeden z największych domów maklerskich w Polsce – niedawno rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń na życie. Broker dystrybuuje produkt „Plan pełnej ochrony” TU Allianz Życie Polska.
– Staramy się cały czas rozszerzać paletę naszych usług. Na pewno jest to odpowiedź na to, co się dzieje na szeroko pojętym rynku inwestycyjnym. Poza tym mamy grupę klientów, która jest z nami związana od wielu lat, ufają naszym doradcom i liczą, że będziemy w stanie zaoferować im kompleksowe rozwiązania. Przeprowadziliśmy analizę naszej bazy klientów i widzimy, że z powodów czysto demograficznych część z nich gotowa byłaby skorzystać z produktów nieinwestycyjnych. Chcemy wyjść im na przeciw – mówi Roland Paszkiewicz, szef działu analiz CDM Pekao.
Jak podaje portal Parkiet.com, CDM Pekao już od jakiegoś czasu zmienia swój profil biznesowy, dokonując dywersyfikacji na inne obszary szeroko pojętego rynku finansowego, tym szczególnie usług bankowych. Pod koniec 2015 r. wielu pracownikom zaproponowano zmianę warunków umów zatrudnienia. Według nowych zapisów, 1/10 etatu jest realizowana dla banku, a pozostała część dla podstawowej działalności CDM Pekao, tj. domu maklerskiego. W ostatnim okresie pracownicy instytucji maklerskiej przeszli szkolenia z zakresu sprzedaży produktów maklerskich, bankowych i ubezpieczeniowych.
– Nasi pracownicy, zgodnie z wymaganiami regulatora, musieli przejść dodatkowe szkolenia z zakresu rynku ubezpieczeniowego. Aktualnie domykamy ten proces – wyjaśnia Paszkiewicz.
Zmiany w spółce stanowią efekt ostatniej słabej kondycji giełdy i rynków kapitałowych. Wystarczy przywołać słabe zyski GPW za 2015 r., niską liczbę dużych ofert publicznych i rosnąca konkurencję. Jak wskazują eksperci, firmy próbują uzyskać nowych klientów i wejść na kolejne rynki, które zapewnią im zyski na podobnych poziomie. Zdaniem wielu specjalistów, rynek usług maklerskich nie raz jeszcze zaskoczy, a w dalekiej przyszłości może nawet dojdzie do konsolidacji rynku.