Zakończył się właśnie pierwszy etap uruchomienia Microsoft Teams obejmujący 11 400 pracowników Banku Pekao. Było to jedno z największych wdrożeń chmurowych w polskim sektorze finansowym.
Jednym z kluczowych celów Strategii IT Banku Pekao SA na lata 2021-2024 jest rozwój funkcjonalności chmurowych banku, przykładem którego jest m. in. implementacja Microsoft Teams. Aplikacja z pakietu O365 to narzędzie, które optymalizuje pracę w zespołach, prowadzenie projektów i codzienną kooperację. Usługa oparta jest na chmurze publicznej, jednocześnie zintegrowana i współistniejąca z usługami wewnętrznymi.
– Wdrożenie Microsoft Teams w Banku Pekao pokazuje, że jesteśmy gotowi na to, aby działać w chmurze. Rodzi to wiele nowych możliwości rozwoju, a w pierwszej kolejności pozwoli na usprawnienie i ułatwienie pracy, także tej zdalnej i hybrydowej. Uważamy, że jest to nasza inwestycja w przyszłość. Obecnie prowadzimy prace nad uruchomieniem kolejnych funkcjonalności Microsoft Teams i Office365, a docelowo platforma będzie zintegrowana z innymi aplikacjami w banku. Da nam to możliwość szerokiego rozbudowania wewnętrznego ekosystemu pracy – wierzymy, że wpłynie to zarówno na komfort, jak i efektywność naszych zespołów – mówi Justyna Solak-Rzytki, Dyrektor Departamentu Operacji i Utrzymania Banku Pekao S.A.