Rzecznik Finansowy opublikował sprawozdanie za poprzedni rok działalności instytucji. W publikacji zawarto dane pochodzące od instytucji finansowych, obejmujące m.in. liczbę i sposób rozpatrzenia reklamacji czy sporów sądowych (czytaj więcej: RF: w 2016 r. wniesiono ponad 13 tys. skarg na zakłady ubezpieczeń). Jak informuje RESO, Balcia Insurance SE, w sprawozdaniu RF, wypadła dobrze na tle całego rynku.
W minionym roku Balcia Insurance SE, w imieniu której procesem likwidacji szkód zajmuje się RESO Europa Service Sp. z o.o., otrzymała 1584 reklamacji. Stanowi to 0,7% udziału w reklamacjach ogółem. Prawie wszystkie złożone reklamacje – aż 98% – dotyczyły ubezpieczeń komunikacyjnych. W tym segmencie łotewski ubezpieczyciel posiada obecnie ok. 2% udziału rynku. 20,5% zgłoszonych spraw towarzystwo rozpatrzyło zgodnie z wolą klienta (325 uznanych reklamacji). Aż 1181 reklamacji zostało jednak nieuwzględnionych.