bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Aviva zapytała swoich pracowników, czy robot może wykonywać ich zadania

Aviva zapytała swoich pracowników, czy robot może wykonywać ich zadania

Dodano: 2017-02-28

Aviva wysłała do 16 tys. swoich pracowników zapytanie, czy ich zadania w pracy mogłyby być lepiej wykonywane przez robota. Osoby, które odpowiedziały twierdząco, są obecnie przekwalifikowywane do pełnienia innych obowiązków w organizacji, a ich dotychczasowe zadania są poddawana automatyzacji, poinformował The Sunday Times.

Przekwalifikowanie dotyczy głównie pracowników działu call center, osób dokonujących ratingu kredytowego klientów czy odpowiedzialnych za szacowanie składek ubezpieczeniowych. Jak zauważa gazeta, ubezpieczyciel, jako pierwszy podmiot, wprowadził automatyzację procesów po wcześniejszych konsultacjach z pracownikami.

Niedawno Uniwersytet Oksfordzki przeprowadził badania, z których wynika, że 35% zawodów w Wielkiej Brytanii jest zagrożonych automatyzacją w przeciągu najbliższych 20 lat. Pracownicy sektora ubezpieczeniowego są na górze tej listy. Stan zagrożenie dla tego sektora oszacowano na 98,9%.

Artykuły powiązane

Odszkodowanie się należy pomimo, że ubezpieczający skłamał

Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w swojej opinii z dnia 27 czerwca 2024 r. (sygn. C-236/23) s...

Łatwiejsza transgraniczna współpraca między organami nadzoru w przypadku zmiany siedziby zakładu ubezpieczeń

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) postanowił uzupełnić swoją decyzję z...