bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Aviva zapytała swoich pracowników, czy robot może wykonywać ich zadania

Aviva zapytała swoich pracowników, czy robot może wykonywać ich zadania

Dodano: 2017-02-28

Aviva wysłała do 16 tys. swoich pracowników zapytanie, czy ich zadania w pracy mogłyby być lepiej wykonywane przez robota. Osoby, które odpowiedziały twierdząco, są obecnie przekwalifikowywane do pełnienia innych obowiązków w organizacji, a ich dotychczasowe zadania są poddawana automatyzacji, poinformował The Sunday Times.

Przekwalifikowanie dotyczy głównie pracowników działu call center, osób dokonujących ratingu kredytowego klientów czy odpowiedzialnych za szacowanie składek ubezpieczeniowych. Jak zauważa gazeta, ubezpieczyciel, jako pierwszy podmiot, wprowadził automatyzację procesów po wcześniejszych konsultacjach z pracownikami.

Niedawno Uniwersytet Oksfordzki przeprowadził badania, z których wynika, że 35% zawodów w Wielkiej Brytanii jest zagrożonych automatyzacją w przeciągu najbliższych 20 lat. Pracownicy sektora ubezpieczeniowego są na górze tej listy. Stan zagrożenie dla tego sektora oszacowano na 98,9%.

Artykuły powiązane

Fałszywy profil ZUS zachęca do inwestycji gwarantującej emeryturę w wieku 50 lat. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed oszustami!

Podstępny profil namawia do inwestycji, obiecując pewną emeryturę już po osiągnięciu 50 lat. Według oszustów wystarc...

Komentarz do Rekomendacji U 2023 – pełny dokument

Już teraz możesz pobrać pełny dokument naszego komentarza do Rekomendacji U 2023. Pobierz go TUT...

Roczne sprawozdanie EIOPA na temat sankcji wynikających z Dyrektywy w sprawie dystrybucji ubezpieczeń w 2022 r.

W dniu 17 stycznia 2024 r. Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych opublikował czw...