bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Bankowość
Assistant from the digital world

Assistant from the digital world

Dodano: 2022-10-04

When conducting a phone call to a customer service centre of, for example, a bank, it is increasingly common to encounter a virtual assistant. Digital assistants are more and more intelligent and effective.

Chatbots are becoming ubiquitous. No wonder, as they relieve the burden on customer service centres and can also improve brand communication. „Chatbots can perform a variety of functions, from recommending products, through assisting throughout the whole purchasing process, to collecting feedback from customers,” states a source of an article published in Rzeczpospolita.

When discussing the topic of virtual assistants, it is impossible not to mention Tido. The platform, which supports ca. 300,000 websites, deals with online customer service for SMEs, using so-called livechats and chatbots. The platform’s tools integrate with e.g. WordPress, Facebook and e-mail. Customer service on all channels is possible with the use of only one management panel. Other entities have also recorded considerable success. SentiOne is worth mentioning here. Its bot has been implemented by Alior Bank, for example.

It is therefore safe to say that assistants from the digital world have made themselves at home in almost every area.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...