Przeprowadzenie analizy wymagań i potrzeb klienta jest jednym z podstawowych obowiązków, które będą obowiązani spełnić dystrybutorzy ubezpieczeń po wejściu w życie ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń. Warto przyjrzeć się temu obowiązkowi z punktu widzenia nowej kategorii dystrybutora ubezpieczeń tj. agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające, jak też z punktu widzenia przedsiębiorcy wyłączonego spod przepisów nowej ustawy.
Artykuły powiązane

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń
3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe
Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona
Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...