bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger

Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger

Dodano: 2017-12-06

Allianz po raz kolejny udowadnia, że digitalizacja to nie tylko modne hasło powtarzane na polskim rynku ubezpieczeniowym. Zakład ubezpieczeń od początku miesiąca dystrybuuje ubezpieczenia OC i AC poprzez Chat Bot Messenger.

Allianz udostępnił klientom dwie drogi zakupu polisy poprzez Messengera. Mogą oni sami rozpocząć rozmowę z agentem za pośrednictwem komunikatora lub zostaną skierowani do aplikacji po zeskanowaniu QR kodu ze specjalnych plakatów i ulotek zakładu ubezpieczeń. Następnie klienci są proszeni o zeskanowanie kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego i udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, m.in. czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, o przebieg pojazdu oraz planowany okres ochrony. W celu dokończenia transakcji klienci muszą udać się do najbliższej placówki ubezpieczyciela, gdzie kieruje ich Bot po uzyskaniu informacji o aktualnej lokalizacji klienta. Ewentualnie klienci mogą sami wybrać numer swego agenta, z którym dokończą proces zakupu ubezpieczenia.

Digitalizacja jest częścią strategii Allianz, zarówno na poziomie globalnym jak i na polskim rynku. Wykorzystanie potencjału Facebooka stanowi jeden z jej elementów. – Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu jeszcze bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – tłumaczy Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta w Allianz. Jak dodaje, rozwiązanie to pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych przez Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki.

Do tej pory klienci mogli w ten sposób jedynie sprawdzić ofertę ubezpieczeń turystycznych. Cały proces sprzedaży polisy turystycznej odbywa się na Messengerze poza dokonaniem płatności, co jest wymagane ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...