bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger

Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger

Dodano: 2017-12-06

Allianz po raz kolejny udowadnia, że digitalizacja to nie tylko modne hasło powtarzane na polskim rynku ubezpieczeniowym. Zakład ubezpieczeń od początku miesiąca dystrybuuje ubezpieczenia OC i AC poprzez Chat Bot Messenger.

Allianz udostępnił klientom dwie drogi zakupu polisy poprzez Messengera. Mogą oni sami rozpocząć rozmowę z agentem za pośrednictwem komunikatora lub zostaną skierowani do aplikacji po zeskanowaniu QR kodu ze specjalnych plakatów i ulotek zakładu ubezpieczeń. Następnie klienci są proszeni o zeskanowanie kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego i udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, m.in. czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, o przebieg pojazdu oraz planowany okres ochrony. W celu dokończenia transakcji klienci muszą udać się do najbliższej placówki ubezpieczyciela, gdzie kieruje ich Bot po uzyskaniu informacji o aktualnej lokalizacji klienta. Ewentualnie klienci mogą sami wybrać numer swego agenta, z którym dokończą proces zakupu ubezpieczenia.

Digitalizacja jest częścią strategii Allianz, zarówno na poziomie globalnym jak i na polskim rynku. Wykorzystanie potencjału Facebooka stanowi jeden z jej elementów. – Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu jeszcze bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – tłumaczy Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta w Allianz. Jak dodaje, rozwiązanie to pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych przez Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki.

Do tej pory klienci mogli w ten sposób jedynie sprawdzić ofertę ubezpieczeń turystycznych. Cały proces sprzedaży polisy turystycznej odbywa się na Messengerze poza dokonaniem płatności, co jest wymagane ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...