bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Alians strategiczny Warty i banku City Handlowy

Alians strategiczny Warty i banku City Handlowy

Dodano: 2016-04-07

Ostatni czas nie sprzyja instytucjom z sektora finansów: liczne regulacje, nowy podatek od aktywów, ujemne wyniki finansowe za poprzedni rok. A więc tym bardziej na uwagę zasługuje każda nowa strategia rozwoju zawierana na tym rynku. W dniu wczorajszym Warta ogłosiła podjęcie aliansu z City Handlowy w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.

Jeszcze kilka lat temu bancassurance kwitł. Banki były otwarte na współpracę z zakładami ubezpieczeń, wręcz rozpisywano przetargi, w których towarzystwa walczyły ze sobą o możliwość dystrybucji ubezpieczeń przez dany bank. W wyniku kolejnych regulacji prawnych, zapał instytucji bankowych znacznie osłabł. Banki decydowały się na trwałą współpracę tylko z jednym podmiotem z sektora ubezpieczeń, a znalezienie przez towarzystwo nowego partnera w kanale bancassurance graniczyło z cudem. Tego cudu w ostatnim czasie dokonała Warta.

Pierwszym produktem Warty sprzedawanym przez „okienko” w City Handlowych będzie polisa ochronna „Platynowa Ochrona Plus”.

– Obserwujemy rynek oraz potrzeby klientów i bazując na tym spodziewamy się znaczącego wzrostu zainteresowania tradycyjnymi ubezpieczeniami – informuje Monika Woźniak – Wołek, dyrektor departamentu bancassurance w Warcie.

W swoim planie ubezpieczyciel postawił na podniesienie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych, które mają stanowić główny produkt oferowany w kanale bancassurance. Bank w tym celu stworzy specjalną platformę internetową, która usprawni dystrybucję i obsługę klientów.

– Zmieni się także bezpośrednia obsługa w zakresie oferty ubezpieczeniowej. W placówkach banku do dyspozycji klientów oddani zostaną eksperci ubezpieczeniowi – tłumaczy Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów w City Handlowy.

Decyzja Warty to dobry krok. Jak pokazują dotychczasowe dane sprzedażowe tego towarzystwa, w poprzednim roku udział produktów życiowych dystrybuowanych w kanale bancassurance w całym przypisie składki stanowił 75 proc. (wzrost o 30 proc. do roku 2014). Ubezpieczyciel ma nadzieję, że alians z City Handlowy jeszcze bardziej wzmocni sprzedaż w tym kanale.  

Artykuły powiązane

Walka z smishingiem: nowe przepisy wprowadzają blokowanie fałszywych SMS-ów przez operatorów telekomunikacyjnych

Od 25 marca 2024 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy, które nakładają obowiązek na operatorów telekomunikacyjnych do...

Nowe przepisy na rzecz recyklingu

Na portalu Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt nowych przepisów dotyczących po...

KNF: Kolejna wersja metodyki BION dla ubezpieczycieli za 2023 rok

W dniu 1 marca 2024 r. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował nową wersję metodyki Rocznego Badania i Oceny Nad...