bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Alians strategiczny Warty i banku City Handlowy

Alians strategiczny Warty i banku City Handlowy

Dodano: 2016-04-07

Ostatni czas nie sprzyja instytucjom z sektora finansów: liczne regulacje, nowy podatek od aktywów, ujemne wyniki finansowe za poprzedni rok. A więc tym bardziej na uwagę zasługuje każda nowa strategia rozwoju zawierana na tym rynku. W dniu wczorajszym Warta ogłosiła podjęcie aliansu z City Handlowy w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.

Jeszcze kilka lat temu bancassurance kwitł. Banki były otwarte na współpracę z zakładami ubezpieczeń, wręcz rozpisywano przetargi, w których towarzystwa walczyły ze sobą o możliwość dystrybucji ubezpieczeń przez dany bank. W wyniku kolejnych regulacji prawnych, zapał instytucji bankowych znacznie osłabł. Banki decydowały się na trwałą współpracę tylko z jednym podmiotem z sektora ubezpieczeń, a znalezienie przez towarzystwo nowego partnera w kanale bancassurance graniczyło z cudem. Tego cudu w ostatnim czasie dokonała Warta.

Pierwszym produktem Warty sprzedawanym przez „okienko” w City Handlowych będzie polisa ochronna „Platynowa Ochrona Plus”.

– Obserwujemy rynek oraz potrzeby klientów i bazując na tym spodziewamy się znaczącego wzrostu zainteresowania tradycyjnymi ubezpieczeniami – informuje Monika Woźniak – Wołek, dyrektor departamentu bancassurance w Warcie.

W swoim planie ubezpieczyciel postawił na podniesienie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych, które mają stanowić główny produkt oferowany w kanale bancassurance. Bank w tym celu stworzy specjalną platformę internetową, która usprawni dystrybucję i obsługę klientów.

– Zmieni się także bezpośrednia obsługa w zakresie oferty ubezpieczeniowej. W placówkach banku do dyspozycji klientów oddani zostaną eksperci ubezpieczeniowi – tłumaczy Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów w City Handlowy.

Decyzja Warty to dobry krok. Jak pokazują dotychczasowe dane sprzedażowe tego towarzystwa, w poprzednim roku udział produktów życiowych dystrybuowanych w kanale bancassurance w całym przypisie składki stanowił 75 proc. (wzrost o 30 proc. do roku 2014). Ubezpieczyciel ma nadzieję, że alians z City Handlowy jeszcze bardziej wzmocni sprzedaż w tym kanale.  

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...