bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
AIG: ubezpieczenie CPI pomoże w razie konieczności wycofania produktu z rynku

AIG: ubezpieczenie CPI pomoże w razie konieczności wycofania produktu z rynku

Dodano: 2017-01-20

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności podał w zeszłym roku, że w oleju palmowym znajdują się czynniki rakotwórcze. Wyłaniają się one podczas podgrzewania oleju do temperatury 200 st. Celsjusza. Substancje mogą stworzyć zagrożenie u dzieci nawet po niewielkim spożyciu. Olej palmowy jest jednym ze składników produkcyjnych czekoladowego kremu Nutelli. Na początku tego roku włoska sieć marketów wycofała ten produkt z półek sklepowych. Wraz z decyzją włoskiego marketu zaczęły się problemy wizerunkowe firmy Ferrero – producenta słynnej Nutelli.

– Stworzenie Nutelli bez tego składnika sprawiłoby, że stałaby się jedynie substytutem dla prawdziwego produktu, byłby to krok w tył – powiedział Vincenzo Tapella, kierownik działu zakupów Ferrero, w rozmowie z agencją Reutera. Na razie Ferrero rozpoczęło kampanię, która ma na celu przekonać konsumentów, że produkt nie jest szkodliwy dla zdrowia.

Michał Krukowski z AIG w związku z zamieszaniem wokół produktu Ferrero przypomina, że producenci towarów spożywczych mogą zabezpieczyć się od szkód na wypadek skażenia produktu spożywczego i konieczności wycofania tego towaru z dystrybucji dzięki ubezpieczeniu Contaminated Product Insurance (CPI).

Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć

Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...