bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
53 proc. pracowników z branży ubezpieczeniowej angażuje się w swoją pracę

53 proc. pracowników z branży ubezpieczeniowej angażuje się w swoją pracę

Dodano: 2016-05-27
Publikator: Aon Hewitt

Zakończyła się 10. edycja programu Najlepszy Pracodawca organizowanej przez Aon Hewitt. W trakcie badań przeprowadzanych wśród osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach zgłoszonych do ostatniej edycji programu zebrano dane dotyczące zaangażowania pracowników. W 10. edycji badania średni wskaźnik zaangażowania wyniósł 52 proc. Dla wyróżnionych w plebiscycie 11 firm średni wynik zaangażowania uplasował się na poziomie 77 proc.

Najbardziej zaangażowani są pracownicy przedsiębiorstw z branży IT (wskaźnik zaangażowania wyniósł 59 proc.). Po nich, najwyższe wskaźniki zaangażowania pracowników odnotowano w branży: FMCG (54 proc. zaangażowania), finanse (54 proc.), ubezpieczenia (53 proc.) oraz farmacja (53 proc.).

Poziom zaangażowania w badaniach Aon Hewitt ustala się na podstawie występowania jednocześnie trzech przesłanek:

  • „mówi”, czyli pozytywne wypowiadanie się o swojej firmie;
  • „pozostaje”, czyli chęć związania przyszłości zawodowej z danym pracodawcą;
  • „działa”, czyli poczucie motywacji do dawania z siebie więcej niż definiuje to zakres obowiązków.

Natomiast najmniej zaangażowani są zatrudnieni w firmach z branży handlowej (39 proc.), produkcyjnej (45 proc.) oraz bankowej (46 proc.).

Również pracownicy z sektora IT najczęściej pozytywnie wypowiadają się o swojej firmie. Co 7. osoba pracująca w branży IT pozytywnie ocenia swojego przełożonego. Branża ta odnotowała także najwyższy wskaźnik NPS – gotowość do polecenia firmy. Przedsiębiorstwa specjalizujące się w IT odnotowały aż 21 punktów NPS. Podczas, gdy średnia dla wszystkich polskich firm biorących udział w programie wyniosła 2 pkt, a wśród wyróżnionych przedsiębiorstw 44 pkt.  

Eksperci wskazują, że głównym motywem pozytywnego oceniania swego pracodawcy jest poczucie dumy z pracy dla danej marki oraz ogólnie panująca dobra opinia organizacji jako zatrudniającego. Istotne jest tutaj zachowanie spójności wizerunku wewnątrz i na zewnątrz firmy, a także przekonanie pracowników, że ich umiejętności i wiedza są najlepiej wykorzystywane.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...