bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Zgody i oświadczenia, o jakie warto zadbać, nawiązując współpracę z nowym klientem (art. 172 Prawa telekomunikacyjnego)

Zgody i oświadczenia, o jakie warto zadbać, nawiązując współpracę z nowym klientem (art. 172 Prawa telekomunikacyjnego)

Dodano: 2016-04-03

Beinsured to nie tylko informacja, ale to również praktyczne wskazówki dotyczące codziennej działalności zakładu ubezpieczeń i innych uczestników rynku. Z tego też względu chcielibyśmy regularnie prezentować Państwu materiały zawierające propozycje gotowych do wykorzystania klauzul, zapisów lub procedur.

Na początku proponujemy przyjrzeć się zgodom i oświadczeniom, o jakie warto zadbać na początku współpracy z każdym klientem (dla potrzeb tego i kolejnych opracowań przyjmujemy, że klientem jest osoba fizyczna).

Pierwszą ze zgód, na jaką chcemy zwrócić Państwa uwagę, jest zgoda wynikająca z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2014 poz. 243 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. Przepis ten nie odnosi się do zakazów i ograniczeń dotyczących przesyłania niezamówionej informacji handlowej wynikających z odrębnych ustaw. Ponadto, przepis art. 172 zakazuje, aby używanie środków urządzeń telekomunikacyjnych do celów marketingowych odbywało się na koszt konsumenta.

Artykuły powiązane

Odszkodowanie się należy pomimo, że ubezpieczający skłamał

Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w swojej opinii z dnia 27 czerwca 2024 r. (sygn. C-236/23) s...

Łatwiejsza transgraniczna współpraca między organami nadzoru w przypadku zmiany siedziby zakładu ubezpieczeń

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) postanowił uzupełnić swoją decyzję z...