Do Prezesa Rady Ministrów w dniu 6 sierpnia 2018 roku wpłynęło zapytanie nr 7877 autorstwa Mirosławy Nykiel. Dotyczy ona praktyki telemarketingu bez zgody abonenta. Autorka zwraca uwagę na fakt, że mimo obowiązywania przepisów zabraniających wykonywania telefonów w celach marketingu bezpośredniego bez zgody abonenta, to takie zjawisko wciąż ma się dobrze w polskiej rzeczywistości. Zauważa, że odkąd wprowadzono wspomniane regulacje, nałożono jedynie dwie kary za takie praktyki – co według posłanki Nykiel związane jest z nieskutecznością przepisów, ale także z niewielkim odsetkiem osób zgłaszających prowadzenie telemarketingu bez zgody abonenta do stosownych organów – w I półroczu 2018 r. takich skarg było zaledwie 68.
Artykuły powiązane
Kobiety chciały wyłudzić odszkodowanie z AC, ale…nie ubezpieczyły pojazdu
Policjanci z Gorzowa Wielkopolskiego zatrzymali dwie kobiety, które próbowały wyłudzić odszkodowanie, inscenizując kradz...
Kluczowe wyzwania polskiej prezydencji w Radzie UE z perspektywy sektora ubezpieczeniowego
Polska, obejmując prezydencję w Radzie Unii Europejskiej od 1 stycznia 2025 roku, stanie p...
Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych po III kwartale 2024 roku – dane UFG
W okresie trzech pierwszych kwartałów 2024 roku zgłoszono ponad 1,4 miliona szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC...