Do ukształtowania obowiązków konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, wykorzystania jego słabej pozycji w stosunku umownym oraz do rażącego naruszenia interesu ekonomicznego konsumenta dochodzi, gdy postanowienia wzorca umowy obciążają konsumenta opłatą, która nie ma odzwierciedlenia w przepisach prawa. (XVII AmC 974/11)
Artykuły powiązane
Cyfryzacja, a ubezpieczenia – aż 75% ubezpieczycieli dąży do rozwoju IT
W dniu 25 kwietnia 2024 r. Polska Izba Ubezpieczeń we współpracy z Accenture opublikowała drugą edycję raportu „Cyfr...
W 2023 r. ubezpieczono obroty handlowe o wartości aż 911 mld zł
Polska Izba Ubezpieczeń w dniu 8 kwietnia 2024 r. opublikowała informację zgodnie, z którą w 2023 roku ubezpieczyciele o...
Bezpiecznie zaplanuj majówkę 2024!
Korzystając z jednodniowego urlopu, możesz cieszyć się pięciodniowym wolnym od środy. Tylko czwartek, 2 maja, to dzień r...