bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Wyniki Warty za 2015 r.: innowacje przyniosły zyski

Wyniki Warty za 2015 r.: innowacje przyniosły zyski

Dodano: 2016-03-24

TUiR „WARTA” S.A. i TUnŻ „WARTA” S.A. ogłosiły swoje wyniki finansowe za rok 2015. Łączny przypis składki brutto wyniósł w poprzednim roku 3,59 mld zł, tj. o 7,1 proc. więcej niż w 2014 roku.

Wzrost sprzedaży odnotowały ubezpieczenia małych i średnich przedsiębiorstw (16,7 proc.), ubezpieczenia mieszkaniowe (4,8 proc.) i ubezpieczenia komunikacyjne (0,7 proc.). W sumie Warta w sektorze ubezpieczeń indywidualnych odnotowała w 2015 r. składkę w wysokości 2,46 mld zł, co stanowi wynik o 18,8 proc. wyższy niż w poprzednim roku rozliczeniowym.

Prezes Warty – Jarosław Parkot – sukces swojej firmy dostrzega w efektywnym wdrażaniu innowacji technologicznych w wielu sektorach funkcjonowania przedsiębiorstwa: sprzedaży, komunikacji, oceny ryzyka, obsługi klienta. Dlatego oprócz osiągnięć stricte finansowych Warty należy wymienić także ich sukcesy we wprowadzeniu nowych udogodnień w obsłudze klientów i sprzedaży produktów. Ubezpieczyciel wdrożył m. in. system taryfikacji online. Dzięki temu ocena ryzyka, która jest dopasowywana pod charakterystykę konkretnego klienta, jest obliczana i podawana konsumentowi w przeciągu kilku sekund. Ponadto, Warta może poszczycić się tym, ze jako pierwsza w Polsce wprowadziła na rynek aplikację ułatwiająca proces likwidacji szkód online. Obecnie z narzędzia Warta Mobile korzysta ponad 3,5 tys. osób, którzy w ten sposób zgłosili do ubezpieczyciela 5 tys. szkód. Poprzez aplikację klienci mogą szybko i wygodnie skomunikować się z likwidatorem, czy dokonać zdalnych oględzin.

Wzrostowe wyniki sprzedażowe odnotował również dział I – ubezpieczenia na życie TUnŻ „WARTA” S.A. Osiągnięto przychów w wysokości 1,65 mld zł, co stanowi wynik o 6,6 proc. wyższy niż wobec 2014 roku. Wzrost składki zanotowano w produktach: ubezpieczenia grupowe (30,1 proc.) i polisy strukturyzowane (20,9 proc.). W dalszym ciągu, głównym kanałem, w którym odbywa się dystrybucja ubezpieczeń, pozostaje bancassurance (75 % wszystkich sprzedaży).

Wzrostowy poziom sprzedaży produktów ubezpieczeniowych ma swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki. Wynik techniczny w zakładzie ubezpieczeń majątkowych wyniósł ponad 108,5 mln zł, natomiast wynik finansowy netto to 261,2 mln zł. W ubezpieczeniach życiowych wynik techniczny uplasował się na poziomie 41,5 mln zł, natomiast wynik finansowy to 35,7 mln zł. Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w dziale II wyniósł 314 proc., a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 119 proc. Dla spółki życiowej te wskaźniki wyniosły odpowiednio 211 proc. i 112 proc. Warto przypomnieć, że firma Standard & Poor’s utrzymała rating dla ubezpieczyciela na poziomie A+ z perspektywa stabilną, co stanowi najwyższy wynik wśród zakładów ubezpieczeniowych zarejestrowanych w Polsce. 

Artykuły powiązane

Ryzyko rynkowe głównym problemem dla ubezpieczycieli w 2024 r.

W dniu 5 lutego 2024 r. Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) opublikował...

Kontrole sektorowe UODO w 2024 r.

W dniu 12 lutego 2024 r. Urząd Ochrony Danych Osobowych przyjął plan kontroli sektorowych na 2024 rok. Plan ten pr...

Wynagrodzenie celebryty za współpracę nie zalicza się do kosztów

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z dnia 8 stycznia 2024 r. (sygn...