bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Dane osobowe
UOKiK: Sharing recordings of telephone sales conversations with consumers

UOKiK: Sharing recordings of telephone sales conversations with consumers

Dodano: 2017-08-01
Publikator: Office of Competition and Consumer Protection

The Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK) has checked if telecommunications operators provide consumers with recordings of telephone sales conversations. Most undertakings use pro-consumer rules. Some of them have done that even prior to UOKiK’s request, whereas others have changed their actions.

UOKiK received complaints from consumers who informed them that undertakings which provide telecommunications services fail to provide them with recordings of telephone sales calls during which the terms and conditions of new agreements were set out. On the other hand, the undertakings frequently plead the content of such conversations while handling customer complaints. For this reason, the Office decided to check that information. Since May 2016, the President of UOKiK has analysed the practice of 11 undertakings.

Artykuły powiązane

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy

Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...