bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
UNIQA: Polacy chcą szybszej likwidacji szkód i mniej formalności

UNIQA: Polacy chcą szybszej likwidacji szkód i mniej formalności

Dodano: 2017-08-24

Towarzystwo ubezpieczeń UNIQA informuje, że z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia badania wynika, że klienci zakładów ubezpieczeń oczekują szybszego przebiegu procesu likwidacji szkody i mniej formalności.

Na pytanie w jaki sposób najchętniej kontaktowaliby się z towarzystwem ubezpieczeń w celu zgłoszenia szkody, jedna czwarta respondentów wskazała bezpośredni kontakt z agentem. 24 proc. badanych wymieniło formularz internetowy, 21 proc. wybiera wizytę w placówce ubezpieczyciela, a 20 proc. kontakt z infolinią. Ubezpieczyciel zaobserwował, że im starsi klienci, tym chętniej wybierają tradycyjne kanały kontaktu. Im młodsi – tym częściej stawiają na możliwość zgłoszenia szkody online.

– Temat odszkodowań jest najczęściej poruszany w kontekście ubezpieczeń przez Polaków. Co więcej klienci z góry zakładają, że proces likwidowania szkody będzie trudny. Tym większe jest ich zaskoczenie, gdy przebiega sprawnie i bez problemów. W tym także wciąż duża rola ubezpieczycieli by zadbać o wiedzę i wyższy komfort klientów, gdy dojdzie do nieprzyjemnego zdarzenia. Chcemy bowiem maksymalnie minimalizować stres pojawiający się w tej sytuacji i poprowadzić klienta przez proces likwidacji – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes spółek UNIQA w Polsce.

UNIQA w czerwcu br. wdrożyła nowy program: Opiekun klienta (czytaj więcej: UNIQA: Opiekun klienta zamiast likwidatora szkód). Dzięki niemu likwidacja szkody w UNIQA ma być szybsza, a przede wszystkim bardziej komfortowa dla klienta. Głównym celem programu jest maksymalne skrócenie czasu rejestracji szkody oraz przeprowadzenie poszkodowanego przez proces obsługi szkody w sposób jak najmniej angażujący.

Artykuły powiązane

Czy pracodawcy muszą usuwać CV kandydatów od razu po rekrutacji? Wyrok NSA

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 20 lutego 2024 r. (sygn. akt III OSK 2700/22) orzekł, że pracodawcy mogą pr...

Sąd cywilny jest związany decyzją KNF

Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 marca 2024 r. (sygn. akt II CSKP 1915/22) orzekł, że sąd powszechny nie ma prawa inge...

Europa, a sztuczna inteligencja

W obronie własnego języka Portale informacyjne donoszą, że kraje od Hiszpanii po Rumunię stawiają c...