bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Sztuczna inteligencja w branży ubezpieczeniowej

Sztuczna inteligencja w branży ubezpieczeniowej

Dodano: 2022-03-23

Dobra obsługa klienta w cyfrowym świecie oznacza przede wszystkim szybkość i sprawność, a precyzyjnie kwestię ujmując – otrzymanie przez niego świadczenia do 30 minut. W tym temacie niewątpliwie zdała egzamin sztuczna inteligencja, którą wystarczy udoskonalać, a głównym tego kierunkiem jest automatyzacja procesu wypłat za pobyt w szpitalu.

Proces obsługi posprzedażowej jest istotnym obszarem w każdej firmie. W przypadku świadczeń z ubezpieczeń na życie oznacza to konieczność sprawnej wypłaty świadczenia i przeprocesowanie wniosku klienta od razu po pierwszym kontakcie z firmą ubezpieczeniową. Bardzo pomocna jest tu automatyzacja oraz robotyzacja działań biznesowych, z której chętnie korzystają także towarzystwa ubezpieczeniowe. Jest to bowiem szansa na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Rozwiązania z kategorii RPA (roboty) od kilku lat stosuje towarzystwo UNIIQA. Przyspiesza to czas realizacji wniosków oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia ludzkiego błędu. Sposób działania robotów jest bardzo prosty. Weryfikują przesłane zgłoszenie – porównują zawarte w nim dane z danymi polisowymi i zakresem polisy w systemach domenowych. W przypadku stwierdzenia poprawności danych kierują roszczenie do wypłaty. Tym samym większość świadczeń trafia do klienta w 30 minut, ponieważ boty pracują w systemie 24/7.

W 2021 r. UNIQA nawiązała współpracę z Minte.ai – startupem oferującym sztuczną inteligencję do dokonywania analiz dokumentacji medycznej. Jest to jeden z etapów rozpatrywania szkód osobowych. Warto zaznaczyć, że rozwiązanie, oprócz tego, że wykorzystuje mechanizm sztucznej inteligencji, bazuje również na wiedzy medycznej zespołu.

Według szacunków skuteczność nowego rozwiązania będzie na poziomie przynajmniej 50 proc. Dodatkowo, połowa wszystkich uszczerbków powinna być procesowana zupełnie automatycznie. Kolejnym krokiem, będzie automatyzacja procesu wypłaty z tytułu pobytu klienta w szpitalu oraz ze względu na operację medyczną. W tym przypadku dane szacunkowe są na poziomie ok. 40 proc. skuteczności sztucznej inteligencji.

 

Artykuły powiązane

Kolejne wyłudzenia od ubezpieczycieli, tym razem o wartości 7 mln zł

Prokuratura Rejonowa Katowice-Południe skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko siedmiu osobom, oskarżonym o wyłu...

O odszkodowaniu z OC decyduje rzeczywisty wydatek, a nie hipotetyczny kosztorys – wyrok SN

Sąd Najwyższy w uchwale z 11 września 2024 r. (sygn. akt III CZP 65/23) uznał, że odszkodowanie z OC sprawcy wypadku pow...

Analiza rynku ubezpieczeń w pierwszej połowie 2024 r.

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dane dotyczące sytuacji rynku ubezpieczeń w pierwszym półroczu 2024 r. W pierwszej...