Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 12 stycznia 2018 r. (sygn. akt II CSK 222/17) orzekł, że potrzeba przekazania konsumentowi wszystkich postanowień umowy przed jej zawarciem najdobitniej manifestuje się, gdy zakład ubezpieczeń prowadzi działalność w taki sposób, że po stronie ubezpieczającego powstaje konflikt interesów związany z łączeniem roli ubezpieczającego i pośrednika ubezpieczeniowego, działającego w interesie zakładu ubezpieczeń i w celu osiągnięcia zysku.
Artykuły powiązane

Dyrektywa Work-Life Balance
W dniu 9 marca 2023 r. Sejm uchwalił projekt nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i...

Czy dane osobowe będzie można swobodnie „transferować” do USA?
Pod koniec ubiegłego roku Komisja Europejska rozpoczęła proces zmierzający do przyjęcia decyzji w sprawie adekwatności r...

Poradnik Rzecznika Finansowego, czyli kredyt konsumencki nie tylko na Gwiazdkę
Okres świąteczny, który już za nami, nierozłącznie wiąże się ze zwiększonymi wydatkami. Tegoroczne Święta Bożego Narodze...