bg
Chcę wiedzieć o...

Smart Polacy

Dodano: 2016-04-28

Firma Hi’Shine zleciła realizację badań, których wyniki zostały niedawno opublikowane w raporcie „Smart Living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret Smart Polaka”.  

Co 4. uczestnik badania oświadczył, że żyje smart. Najczęściej taki styl życia deklarowały osoby w wieku 25 – 34 lata, mieszkające w dużych miastach. W raporcie czytamy: „Smart living rozumiany jest przez badanych jako optymalizacja życia, skupianie się na tym, co robimy dobrze, korzystanie z usług zewnętrznych ułatwiających codzienne obowiązki.” Ponadto, dla wielu badanych smart living wiąże się też z używaniem nowych technologii oraz życie w zgodzie z własnym rytmem.

Natomiast twórcy raportu zdefiniowali Smart Polaka jako „osobę, która w minimalnym stopniu realizuje ideę smart living w najważniejszych obszarach życia. Oznacza to, że korzysta z przynajmniej jednego urządzenia z dostępem do internetu, robi zakupy w sposób przemyślany i kupuje online, zleciła już kiedyś „na zewnątrz” przynajmniej jeden z obowiązków domowych oraz istotna jest dla niej równowaga pomiędzy życiem zawodowym i osobistym” – wymienia Rafał Staszkiewicz, współautor raportu, CEO Pralniomatów Hi’Shine.

Z badań wynika też, że Polacy coraz częściej interesują się nowymi technologiami, co potwierdziło 49 proc. badanych. Tyle samo osób wskazało, że nowe technologie mają pozytywny wpływ na ich życie. 28 proc. respondentów odpowiedziało, że nie wyobraża sobie dnia bez dostępu do internetu. A znaczna większość ankietowanych (86 proc.) wyraziła chęć wypróbowania nowych rozwiązań w tej sferze.

Twórcy raportu zapytali badanych również o ich praktyki zakupowe w sieci. Aż 89 proc. z nich określiło siebie jako „smart shopperów”. Również, co 4. badany przed dokonaniem zakupu bazuje na opinii bliskich, znajomych czy innych internautów. Z kolei 21 proc. deklaruje, że opiera się na porównywarkach cen czy serwisach zakupowych, a po zakupie dzieli się swoimi opiniami z innymi, np. poprzez komentarze w sieci.

Zapytani o postawę względem pracy, odpowiedzieli, że czują się przemęczeni, zapracowani lub zabiegani. Dotyczy to blisko połowy badanej grupy (48 proc.). Równie ważna jest stała harmonia między pracą a życiem osobistym oraz poczucie sensu wykonywanych zadań zawodowych, co wskazało 26 proc. badanych.

Badani też deklarowali proaktywny styl życia. Aż 81 proc. badanych deklaruje aktywność fizyczną, ale regularnie ćwiczy tylko 35 proc. osób. Większość badanych (80 proc.) korzysta z urządzeń smart w trakcie aktywności fizycznej. Najczęściej są to: odtwarzacz muzyki (31 proc.), opaska fitness (20 proc.), mobilne aplikacje do pomiaru aktywności (19 proc.).

Raport dostępny pod adresem: http://rewolucjawpraniu.hishine.pl/smartliving_raport/ 

Artykuły powiązane

Czy pracodawcy muszą usuwać CV kandydatów od razu po rekrutacji? Wyrok NSA

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 20 lutego 2024 r. (sygn. akt III OSK 2700/22) orzekł, że pracodawcy mogą pr...

Sąd cywilny jest związany decyzją KNF

Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 marca 2024 r. (sygn. akt II CSKP 1915/22) orzekł, że sąd powszechny nie ma prawa inge...

Europa, a sztuczna inteligencja

W obronie własnego języka Portale informacyjne donoszą, że kraje od Hiszpanii po Rumunię stawiają c...