bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Skargi klientów polskich ubezpieczycieli

Dodano: 2022-05-23

Coroczne sprawozdanie Rzecznika Finansowego odnośnie skarg – wniosków o interwencję RF – skupia się na dwóch głównych obszarach działania. Chodzi o rynek ubezpieczeniowo-emerytalny i sektor bankowo-kapitałowy.

Przez cały ubiegły rok do Rzecznika wpłynęło ponad dziewięć tys. wniosków o podjęcie interwencji w sprawie sektora ubezpieczeniowo-emerytalnego. Zauważmy jednak, że sam rynek emerytalny jest marginalny, ponieważ liczba skarg wynosiła zaledwie 20. Dla porównania – skarg dotyczących rynku kapitałowo-bankowego w zeszłym roku było prawie osiem tys.

Dla ubezpieczycieli niezbyt korzystnie przedstawia się również podział kierowanych do RF wniosków o interwencję pod względem rodzaju instytucji finansowej oskarżanej o nierzetelność. Działalności krajowych zakładów ubezpieczeń i oddziałów zagranicznych zakładów ubezpieczeń dotyczyło aż 53 proc. nadsyłanych skarg.

Więcej na temat reklamacji w sektorze ubezpieczeniowo-emerytalnym przeczytasz pod adresem: http://www.beinsured.pl/artykuly/blisko-300-tysiecy-reklamacji-w-sektorze-ubezpieczeniowo-emerytalnym,9352.html.

Artykuły powiązane

Podejrzenie popełnienia przestępstwa nie wystarcza do dyscyplinarki

Sąd Okręgowy w Sieradzu, w wyroku z 10 lipca 2024 r. (sygn. akt IV Pa 80/24), orzekł, że pracodawca może rozw...

Kolejne wyłudzenia od ubezpieczycieli, tym razem o wartości 7 mln zł

Prokuratura Rejonowa Katowice-Południe skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko siedmiu osobom, oskarżonym o wyłu...

O odszkodowaniu z OC decyduje rzeczywisty wydatek, a nie hipotetyczny kosztorys – wyrok SN

Sąd Najwyższy w uchwale z 11 września 2024 r. (sygn. akt III CZP 65/23) uznał, że odszkodowanie z OC sprawcy wypadku pow...