Już po raz ósmy przedstawiciele instytucji bankowych i zakładów ubezpieczeń zgromadzili się na corocznej konferencji poświęconej rynkowi bancassurance. Tegoroczne spotkanie upływa pod hasłem „Łączy nas klient”.
W trakcie pierwszego dnia Kongresu debaty i prelekcje zaproszonych gości toczyły się wokół dwóch tematów – jakości w relacjach pośredników, w tym banków, z klientami oraz zmianami, które mogą dotknąć rynek w związku z implementacją dyrektywy IDD.
W trakcie otwarcia Kongresu Mieczysław Groszek, Wiceprezes Związku Banków Polskich, oraz Andrzej Maciążek, Wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń wskazywali na podobieństwa banków i zakładów ubezpieczeń w relacjach z klientami, w sposobie obsługi i nastawienia wobec klienta. Wiele uwagi w swoich wystąpieniach poświęcili też zagadnieniom związanym z digitalizacją relacji z klientami i wyzwaniom, jakie w związku z tym czekają cały rynek, w tym segment bancassurance.
– Przyszłość bancasurance to digitalizacja. Milenialsi potrzebują, aby wszystko dało się zrobić za pomocą smartfona. A więc celem zakładów ubezpieczeń powinno być przełożenie obecnych procesów i wymogów regulacyjnych, szczególnie pliku dokumentów, jakie należy przedstawiać klientom, na aplikację – powiedział Wiceprezes PIU.
– Jak odbudować te negatywne retorsje z rynku? Istotną kwestie odgrywa tutaj edukacja klienta. Ale prawda jest taka, że klient przychodzi do ubezpieczyciela i oczekuje doradztwa, którego, jak się okazuje, klient nie rozumie. A więc istnieje ryzyko, że klient podpisze, a potem powie , że nie rozumie. Podobnie dzieje się w banku, dlatego te dwa obszary są bardzo do siebie podobne – wskazał Mieczysław Groszek.