bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (wybrane definicje)

Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (wybrane definicje)

Dodano: 2016-04-28

Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem

(wybrane definicje)

Kontynuując cykl komentarzy do Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących systemu zarządzania produktem, chciałbym tym razem skupić się na kilku definicjach zawartych w słowniczku przedstawionym na początku Rekomendacji.

Na początek warto chyba zwrócić uwagę na pojęcie klienta. Zgodnie z zaproponowaną definicją, „Klientem jest ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony oraz uprawniony z umowy ubezpieczenia. Pod pojęciem klienta należy rozumieć także podmiot poszukujący ochrony ubezpieczeniowej i/lub zamierzający zawrzeć umowę ubezpieczenia”. Przytoczona definicja prowadzi do następujących wniosków: po pierwsze, klientem będą nie tylko osoby fizyczne, ale również przedsiębiorcy (pojęcie klienta nie zostało ograniczone jedynie do konsumentów, czyli osób fizycznych), a po drugie – klientem będzie nie tylko osoba lub podmiot, który już występuje w określonej relacji kontraktowej z zakładem ubezpieczeń, ale też taka, która dopiero zamierza skorzystać z usług danego ubezpieczyciela.

Artykuły powiązane

Odszkodowanie się należy pomimo, że ubezpieczający skłamał

Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w swojej opinii z dnia 27 czerwca 2024 r. (sygn. C-236/23) s...

Łatwiejsza transgraniczna współpraca między organami nadzoru w przypadku zmiany siedziby zakładu ubezpieczeń

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) postanowił uzupełnić swoją decyzję z...