bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (Rekomendacja 16)

Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (Rekomendacja 16)

Dodano: 2016-05-25

Rekomendacja 16

Zakład powinien dostarczyć pośrednikom i klientom odpowiednie materiały informacyjne i reklamowe, zawierające szczegółowe informacje na temat oferowanych produktów. Informacje te powinny być jasne, rzetelne, precyzyjne i aktualne.

Rekomendacja 16 nakłada na zakład ubezpieczeń obowiązek dostarczenia pośrednikom ubezpieczeniowym (agentom) oraz klientom odpowiednie materiały informacyjne i reklamowe, zawierające szczegółowe informacje na temat oferowanych produktów. Informacje te powinny być jasne, rzetelne, precyzyjne i aktualne. Ponownie organ nadzoru posługuje się enigmatycznym sformułowaniem „odpowiednie”, jednakże i tym razem wyjaśnia, iż materiały informacyjne i reklamowe tj. np. broszury, ulotki, przekazywane klientom bądź to bezpośrednio przez samego ubezpieczyciela, bądź też za pośrednictwem agenta ubezpieczeniowego, muszą zawierać szczegółowe informacje o oferowanych produktach, a nadto powinny być jasne, rzetelne, precyzyjne i aktualne. Co to oznacza? W dużym skrócie klient powinien uzyskać informacje o takiej treści i w takiej formie, by miał pewność jaki produkt kupuje. Warto stosować  informacje napisane prostym językiem, unikać terminologii branżowej czy też stricte prawnej. W kontekście szczegółowości informacji o produkcie oraz ich rzetelności na pewno warto mieć także na uwadze, że istotne jest wskazanie nie tylko zakresu ochrony, ale także przynajmniej głównych wyłączeń odpowiedzialności.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...