Rekomendacja 16
Zakład powinien dostarczyć pośrednikom i klientom odpowiednie materiały informacyjne i reklamowe, zawierające szczegółowe informacje na temat oferowanych produktów. Informacje te powinny być jasne, rzetelne, precyzyjne i aktualne.
Rekomendacja 16 nakłada na zakład ubezpieczeń obowiązek dostarczenia pośrednikom ubezpieczeniowym (agentom) oraz klientom odpowiednie materiały informacyjne i reklamowe, zawierające szczegółowe informacje na temat oferowanych produktów. Informacje te powinny być jasne, rzetelne, precyzyjne i aktualne. Ponownie organ nadzoru posługuje się enigmatycznym sformułowaniem „odpowiednie”, jednakże i tym razem wyjaśnia, iż materiały informacyjne i reklamowe tj. np. broszury, ulotki, przekazywane klientom bądź to bezpośrednio przez samego ubezpieczyciela, bądź też za pośrednictwem agenta ubezpieczeniowego, muszą zawierać szczegółowe informacje o oferowanych produktach, a nadto powinny być jasne, rzetelne, precyzyjne i aktualne. Co to oznacza? W dużym skrócie klient powinien uzyskać informacje o takiej treści i w takiej formie, by miał pewność jaki produkt kupuje. Warto stosować informacje napisane prostym językiem, unikać terminologii branżowej czy też stricte prawnej. W kontekście szczegółowości informacji o produkcie oraz ich rzetelności na pewno warto mieć także na uwadze, że istotne jest wskazanie nie tylko zakresu ochrony, ale także przynajmniej głównych wyłączeń odpowiedzialności.