Rekomendacja 10
Zakład powinien projektować/tworzyć i wprowadzać do obrotu jedynie takie produkty, których cechy, ryzyka objęte ochroną ubezpieczeniową oraz opłaty i kanały dystrybucji spełniają oczekiwania i interesy określonej docelowej grupy klientów, do której kierowany ma być dany produkt.
Rekomendacja 10 ma na celu podniesienie adekwatności oferowanych produktów ubezpieczeniowych w zakresie oczekiwań, potrzeb oraz możliwości finansowych klientów zakładu ubezpieczeń. Działania zmierzające w tym kierunku można było dostrzec już wcześniej w związku z wprowadzeniem w ustawie o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej artykułu 21. Przepis ten zobligował zakład ubezpieczeń do przeprowadzenia analizy potrzeb klienta w przypadku ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych. Taki mechanizm kojarzony był do tej pory z produktami oferowanymi na rynku kapitałowym i wynikał z obowiązków przewidzianych w dyrektywie MIFID. O ile jednak art. 21 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej dotyczył jedynie ubezpieczeń „inwestycyjnych” – o tyle analizowana rekomendacja obejmuje cały zakres produktów oferowanych przez zakład ubezpieczeń.