bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Co nowego?
Regulaminy pracy i wynagradzania obowiązkowe dla większych firm

Regulaminy pracy i wynagradzania obowiązkowe dla większych firm

Dodano: 2017-01-19

Od 1 stycznia 2017 r. wzrosły limity zatrudnienia zobowiązujące pracodawców do posiadania regulaminów pracy oraz wynagradzania.

Dotychczas wprowadzenie regulaminu pracy nie było obowiązkowe, gdy w firmie obowiązywał układ zbiorowy pracy ustalający organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Nowelizacja utrzymuje powyższą zasadę. Niezależnie zatem od liczby zatrudnianych pracowników, gdy w firmie obowiązuje już układ zbiorowy pracy, regulaminu pracy nie wprowadza się.

Artykuły powiązane

Działalność gospodarcza wliczana do stażu pracy – nowe uprawnienia od 2026 roku

Od 1 stycznia 2026 roku osoby, które przez lata prowadziły własną działalność gospodarczą, uzyskają nowe p...

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy

Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...