bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Co nowego?
Regulaminy pracy i wynagradzania obowiązkowe dla większych firm

Regulaminy pracy i wynagradzania obowiązkowe dla większych firm

Dodano: 2017-01-19

Od 1 stycznia 2017 r. wzrosły limity zatrudnienia zobowiązujące pracodawców do posiadania regulaminów pracy oraz wynagradzania.

Dotychczas wprowadzenie regulaminu pracy nie było obowiązkowe, gdy w firmie obowiązywał układ zbiorowy pracy ustalający organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Nowelizacja utrzymuje powyższą zasadę. Niezależnie zatem od liczby zatrudnianych pracowników, gdy w firmie obowiązuje już układ zbiorowy pracy, regulaminu pracy nie wprowadza się.

Artykuły powiązane

Niedostosowanie prędkości jako rażące niedbalstwo – ważne orzeczenie SN

Sąd Najwyższy uznał, że rażące niedbalstwo może prowadzić do utraty prawa do świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego. W te...

Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...