Ostatnio jeden z klientów zadał nam dość ciekawe pytanie, które stało się inspiracją do napisania tego artykułu. Chodzi mianowicie o to, jak należy traktować przedłużanie ubezpieczenia komunikacyjnego OC przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej, co dopuszcza jedna z ostatnich nowelizacji ustawy o OC (ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych; Dz.U.2013.392 j.t. z późn.zm.), w kontekście przepisów regulujących zasady odstępowania od umów zawieranych z klientami przy wykorzystywaniu środków komunikacji elektronicznej (to z kolei reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; Dz.U.2014.827). Problem na pozór mógłby wydawać się błahy, ale w zależności do tego, jak go ocenimy, inaczej powinniśmy podejść do automatycznych zasad przedłużania ubezpieczeń OC drogą elektroniczną, ale po kolei …
Artykuły powiązane

Zmiany w OC od 10 września 2025 – co musisz wiedzieć
Od 10 września 2025 r. zmieniają się zasady dotyczące ubezpieczenia OC po zakupie auta. Nowy właściciel będzie mógł wypo...

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...