Ostatnio jeden z klientów zadał nam dość ciekawe pytanie, które stało się inspiracją do napisania tego artykułu. Chodzi mianowicie o to, jak należy traktować przedłużanie ubezpieczenia komunikacyjnego OC przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej, co dopuszcza jedna z ostatnich nowelizacji ustawy o OC (ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych; Dz.U.2013.392 j.t. z późn.zm.), w kontekście przepisów regulujących zasady odstępowania od umów zawieranych z klientami przy wykorzystywaniu środków komunikacji elektronicznej (to z kolei reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; Dz.U.2014.827). Problem na pozór mógłby wydawać się błahy, ale w zależności do tego, jak go ocenimy, inaczej powinniśmy podejść do automatycznych zasad przedłużania ubezpieczeń OC drogą elektroniczną, ale po kolei …
Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego
Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024
W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem
W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych.
Choć przych...